لیست لوازم ضروری مهاجرت

کوچ مهاجرت هستم. تخصص 7 ساله کوچینگ و تجربه مهاجرتم را بهم گره زدم برای کمک به هموطنانم.

لیست لوازم ضروری مهاجرت

۴ بازديد

?

داشتن لیست لوازم ضروری مهاجرت برای مهاجر یعنی خروج از سردرگمی در انتخاب وسایلی که قراره همراه خودش ببره!

 

بستن چمدان برای مهاجرت

بستن چمدان برای مهاجرت و جور کردن لوازم مهاجر یکی از چالشهای سفر است. زمانی که تصمیم گرفتم به همراه پسرم مهاجرت کنم تا در طول دوران تحصیل کنارش باشم، یکی از چالش هایم این بود که از ایران چی بیاریم.

 

دائم از دوستان و آشنایانی که مهاجرت کرده بودند می‌پرسیدم یا در سایتها تجربه دیگران را می خواندم. اطلاعات خیلی پراکنده بود و نتوانستم یک منبع جامع پیدا کنم که صفر تا صد لوازم مورد نیاز را یکجا به صورت یک لیست لوازم ضروری مهاجرت داشته باشد. همین شد که تصمیم گرفتم اطلاعات جامعی را جمع‌آوری کرده تا یکی از دغدغه‌های شما را کم کنم.

 

چرا لیست لوازم مهاجرت؟

شاید برخی فکر کنند که چه نیازی به چک لیست لوازم ضروری مهاجرت و بردن وسایل است! خب همانجا در همان کشور تهیه می کنیم و بار اضافی با خود نمی‌بریم!

 

واقعیت اینه که وقتی تازه وارد یک کشور می شویم هیچ کجا را نمی شناسیم و نمی دانیم که مراکز خرید با قیمت مناسب کجا هستند. کرایه تاکسی گران است، ماشین هم نداریم که در سطح شهر دور بزنیم و مرکز خرید با قیمت مناسب پیدا کنیم. به یکسری لوازم هم واقعاً نیاز داریم پس مجبوریم که از اولین فروشگاه نزدیک با هر قیمتی خرید کنیم.

 

از طرفی ما ایرانی ها مجبوریم بی ارزش ترین پول دنیا را به دلار، یورو و دیگر ارزهای با ارزش تبدیل کنیم. یک مهاجر در قدم اول باید مدیریت مالی را یاد بگیرد وگرنه ممکن است ابتدای مهاجرت در خرج و مخارج به دردسر بیفتد.

اگر طبق لیست لوازم ضروری مهاجرت، وسایل اولیه زندگی بهمراه مختصری مواد خوراکی با خودمان ببریم از همان ابتدا قدم بزرگی در جهت مدیریت هزینه های زندگی برداشته‌ایم.

?

 

برای اطلاع از جزییات مخارج، مقاله ای تحت عنوان «هزینه های زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟» را در وبسایت نوید آرامش بخوانید.

 

البته قرار نیست آنقدر وسیله ببریم که داخل فرودگاه برای اضافه بار مجبور به پرداخت جریمه سنگین شویم. مختصری لوازم آشپزخانه و مواد خوراکی ضروری که تا چند هفته اول نیازی به هزینه کردن نباشد.

 

لوازم مورد نیاز مهاجرت تحصیلی یا خانوادگی

سعی کردم در این مقاله لیست لوازم ضروی برای مهاجرت را با جزییات کامل بیاورم. این لیست لوازم مهاجرت هم به درد مهاجرت خانوادگی می‌خورد و هم مهاجرت دانشجویی.

 

ما چون آپارتمان اجاره کرده بودیم، وسایلی که طبق این لیست آوردیم نیازهای زندگی ما را مرتفع کرد. اگر دانشجو هستید ابتدا مشخص کنید که قصد اجاره خوابگاه دارید یا آپارتمان؟ این لیست لوازم ضروری مهاجرت ممکن است برای دانشجویان خوابگاهی با دانشجویانی که قصد اجاره آپارتمان دارند کمی متفاوت باشد.

 

راستی اکثر آپارتمان ها مبله‌اند و لوازمی مثل یخچال، گاز، لباسشویی، ظرفشویی، تلویزیون، مبلمان، تخت و وسایلی نظیر این در خانه است. منظور ما از لوازم منزل، خرد و ریزهای آشپزخانه و موارد دیگری است که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

?

چطور از لوازم ضروری مهاجرت مطلع شویم؟

چنانچه قصد اجاره خوابگاه دارید بهتر است قبل از سفر با مدیریت خوابگاه تماس گرفته و از او بپرسید که چه لوازمی در خوابگاه وجود دارد. از او بخواهید در صورت امکان برای شما عکس یا فیلم از آشپزخانه و اتاق بفرستد. با این کار شما تنها لوازم ضروری را با خود می‌برید.

 

اگر قصد اجاره آپارتمان به‌صورت آنلاین دارید از صاحب‌خانه یا مشاور املاک بخواهید که عکس یا فیلم از واحد آپارتمان، داخل کابینت‌ها، داخل کمدها و بقیه قسمت‌های آپارتمان بگیرند و برای شما ارسال کنند.

حُسن این کار این است که تنها لوازم ضروری را با خود می‌برید و نیازی به حمل بار اضافه نیست. و مجبور به پرداخت جریمه برای اضافه‌بار خود در فرودگاه نخواهید شد.

 

برای اجاره خوابگاه یا آپارتمان دو راه دارید:

  1. تماس با ما
  2. جستجوی آنلاین در سایت‌های مربوطه

برای اطلاع از روشهای عنوان شده کافیه در وبسایت نوید آرامش مقاله مربوطه را دنبال کنید. با این چک لیست لوازم ضروری مهاجرت مطمئن هستید که چیزی از قلم نمی‌افتد.

?

لوازم شخصی:

لوازم بهداشتی (مانند مسواک، خمیردندان، شامپو، صابون مایع و جامد، ژیلت، لیف، شانه، حوله حمام، حوله دست و صورت، اسپری بدن، ریش‌تراش، پد بهداشتی)، نخ و سوزن، روفرشی، دمپایی پلاستیکی برای سرویس بهداشتی، چوب‌لباسی سبک (برای آویزان کردن البسه)، قمقمه، کفش اسپرت، کفش مجلسی، واکس، پاشنه‌کش، چتر، لباس‌های (راحتی، نیمه‌رسمی و رسمی)، کلاه آفتابی، لباس مناسب برای فصل سرد، لباس مناسب برای فصل گرم و ...

 

«در قبرس شمالی در سرویس‌های بهداشتی دمپایی نمی‌گذارند پس حتماً با خود همراه داشته باشید.»

 

مدارک شناسایی:

پاسپورت، اصل شناسنامه، ترجمه شناسنامه، اصل و ترجمه انگلیسی دیپلم و مدارک دانشگاهی، عکس 4*3 پرسنلی (برای خانمها عکس بدون حجاب هم قابل قبول است)، برگه پذیرش دانشگاه، برگه رسید پرداخت شهریه، اصل گواهینامه رانندگی، گواهینامه بین‌المللی و ...

 

در صورتیکه یکی از والدین بعنوان همراه با دانشجو می‌آید و والد قصد گرفتن اقامت دارد، حتما ترجمه انگلیسی یا ترکی شناسنامه را جهت اثبات والد بودن در ادارات مربوط به مهاجرت همراه داشته باشد.

بقیه موارد را تنها به صورت لیست آورده ام. برای اینکه از جزییات لیست مطلع شوید به مقاله «لیست لوازم ضروری مهاجرت» در وبسایت نوید آرامش مراجعه کنید.

لوازم آشپزخانه

لوازم‌التحریر

لوازم برقی

لوازم خواب

لوازم الکترونیکی

لوازم ایمنی

لوازم تفریحی

لوازم نظافت

مواد خوراکی

در مورد مواد خوراکی از هر کدامی که قصد دارید با خود بیاورید به مقدار کم تهیه کنید. چون قیمت مواد خوراکی در قبرس شمالی به لیر است و قیمتها نسبتاً مناسب‌اند.

 

آیا تمام این وسایل مورد نیاز است؟

دوستان عزیز این لیست لوازم مهاجرت نسبتاً جامع است اما دلیل بر این نمی‌شود که شما تمام وسایل نامبرده را با خود بیاورید هر شخص با توجه به نیاز خود می‌تواند از بین این اقلام موارد ضروری را انتخاب و بقیه موارد را در کشور مقصد خریداری کند. تلاش ما این است که اطلاعات کامل به شما بدهیم. اما این شما هستید که انتخاب نهایی را بر عهده دارید.

 

کلیه خدمات مشاوره‌ای ما کاملاً رایگان است

لطفاً به افراد سودجو هزینه‌ای پرداخت نکنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.