هزینه های زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟

کوچ مهاجرت هستم. تخصص 7 ساله کوچینگ و تجربه مهاجرتم را بهم گره زدم برای کمک به هموطنانم.

هزینه های زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟

۲ بازديد

۶ تا از مهمترین هزینه های زندگی در قبرس شمالی که اگر آنها را رعایت کنید ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به کسی که این مطالب را نمی داند در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

تجربه زندگی در قبرس شمالی

در این مقاله به نکاتی اشاره شده که قبل از مهاجرت باید بدانید. این مطالب بر اساس تجربه زندگی در قبرس شمالی و لمس شرایط در دنیای واقعی بوده نه صرفا گردآوری مطالب از اینترنت. پس اگر براتون مهمه که تا حد زیادی هزینه های زندگی را پایین بیاورید خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند.

در ادامه که ۶ مورد اساسی از هزینه های زندگی در قبرس شمالی را آورده ام.

هزینه زندگی در قبرس شمالی ۲۰۲۳

هزینه های زندگی در قبرس شمالی در شهرهای بزرگی مانند نیکوزیا، گیرنه یا فاماگوستا نسبت به شهرهای کوچک بالاتر است. این هزینه ها به عوامل مختلفی وابسته است که عبارتند از:

  • هزینه مسکن یا خوابگاه
  • هزینه های خورد و خوراک و پوشاک
  • هزینه تحصیل در دانشگاه
  • هزینه بهداشتی و پزشکی
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه انرژی

اگر شما علاقه‌مند به تفریحات خاص مانند بوم‌گردی، کوهنوردی، شنا یا ورزش‌های آبی هستید، ممکن است هزینه‌های بیشتری را برای تجهیزات و تورهای مرتبط با این فعالیت‌ها پرداخت کنید. حتی تفریحات شبانه در کلاب‌ها و کازینوها هم بایستی مد نظر داشته باشید.

خب بپردازیم به بررسی جزییات هزینه های زندگی که مورد اول هزینه های مربوط به هزینه مسکن یا خوابگاه است.

۱- هزینه مسکن یا خوابگاه

هزینه مسکن در قبرس شمالی

هزینه مسکن در قبرس شمالی معمولاً از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • اجاره مسکن یا خوابگاه
  • خرید مسکن

هزینه اجاره مسکن در قبرس شمالی

هزینه مسکن جزو اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی در هر کشوری است. اجاره‌ها در قبرس شمالی بستگی به منطقه، متراژ ساختمان و امکانات آن دارد. اکثر آپارتمانها به صورت مبله اجاره داده می شوند. این باعث می‌شود هزینه‌های زندگی در ابتدا خیلی کم شود.

در شهرهای توریستی و نزدیک به دریا کمی اجاره‌ها بالاتر است. به طور کلی، هزینه اجاره مسکن در قبرس شمالی در مناطق مختلف تفاوت چشمگیری ندارند. مثلاً اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه در حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ پوند در ماه و برای یک آپارتمان دو خوابه در حدود ۴۰۰ الی ۶۰۰ پوند در ماه است.

در نظر داشته باشید که معمولاً معادل یک ماه یا دو ماه اجاره بعنوان ودیعه (Deposit) و معادل یک ماه اجاره، برای کمیسیون (Commission) پرداخت می‌کنید. البته اگر صاحبخانه خودش آگهی داده باشد نیازی به پرداخت کمیسیون نیست.

هزینه خوابگاه در قبرس شمالی

هزینه خوابگاه در قبرس شمالی

خوابگاه‌ها درجه‌بندی و امکانات متفاوتی دارند. برخی خوابگاه‌ها در حد هتل ۵ ستاره هستند و به نسبت اجاره بیشتری دریافت می‌کنند. در کل خوابگاه‌ها در قبرس شمالی امکانات قابل قبولی داشته و اکثر دانشجویان راضی‌اند.

در برخی خوابگاه‌ها اینترنت، هزینه آب و نظافت اتاق ها رایگان و در برخی دیگر در هر ماه بایستی هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود. هر جایی که قصد دارید اجاره کنید حتماً قبل از بستن قرارداد اطلاعات دقیقی از آن کسب کنید. برای دریافت اطلاعات برخی خوابگاه‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

۲- هزینه های خورد و خوراک و پوشاک

هزینه خورد و خوراک و پوشاک

یکی دیگر از هزینه های زندگی در قبرس شمالی هزینه خورد و خوراک است. به طور کلی قیمت‌های خوراکی در این منطقه مقرون به صرفه‌تر از کشورهای اروپایی است. باید توجه داشت که هزینه ها در قبرس شمالی بسته به توریستی بودن شهر کمی متفاوت است.

فروشگاه های بزرگ یا بازارهای محلی؟!

در شهر های بزرگ هم بازارهای محلی و هم فروشگاه‌های بزرگ است. شاید نتوان به وضوح تفکیک کرد که کدام یک مقرون به صرفه تر است. در هر شهر یک روز به خصوص برای برپایی بازار محلی در نظر گرفته شده است. همین طور فروشکاههای بزرگ که هر کدام با تخفیفات خوب سعی در جذب مشتری دارند.

اغلب این فروشگاه ها در روزهای برپایی بازارهای محلی تخفیفات خوبی برای جذب مشتریان در نظر می‌گیرند. و برخی دیگر حتی در روزهای عادی نیز تخفیفات خوبی ارائه می دهند. انتخاب مرکز خرید مناسب سهم زیادی در کاهش هزینه های زندگی در قبرس شمالی دارد.

هزینه پوشاک

هزینه پوشاک

صنعت پوشاک در این کشور وابسته به کشور ترکیه است و بیشتر نیاز مردم از طریق واردات پوشاک برطرف می شود. قیمت بالای سوخت و هزینه گران حمل و نقل باعث شده قیمت پوشاک نسبت به ترکیه گران تر باشد.

مانند تمام کشورهای دنیا در این کشور نیز برندهای مطرح دنیا فروشگاه هایی دارند. این برندها مشتری های خاص خودشان را دارند. اما عموم مردم از فروشگاه های معمولی خرید می کند که قیمت‌های پایین‌تری دارند.

 

معمولاً در پایان هر فصل فروشگاه ها تحقیقات خوبی روی پوشاک لحاظ می کنند. پس یکی از راهکارهای مدیریت مالی و کاهش هزینه های زندگی در قبرس شمالی خرید در فصل تخفیفات باشد.

۳- هزینه تحصیل در دانشگاه

هزینه تحصیل

یکی از بزرگترین مزیت های زندگی در قبرس شمالی هزینه های پایین تحصیل در دانشگاه های این کشور است. اکثر دانشگاه های معروف این کشور برای جذب دانشجویان بین المللی بورسیه ۵۰٪ در نظر گرفته اند. این بورسیه ربطی به معدل دانشجو ندارد و همین که یک دانشجوی بین المللی باشید از این مزیت برخوردار خواهید بود.

یکی از معتبرترین و بزرگترین دانشگاه های این کشور، دانشگاه بین المللی قبرس شمالی (CIU) است. این دانشگاه نسبت به بقیه دانشگاه ها بورسیه‌های بالاتری را ارائه می دهد. برخی از این بورسیه ها تا ۱۰۰٪ هم می رسند.

پیشنهاد می‌کنم برای مطالعه هزینه های بهداشتی، حمل و نقل و انرژی به مقاله «هزینه های زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟» در وبسایت نوید آرامش مراجعه کنید.

نتیجه

در سال ۲۰۲۳ میانگین هزینه زندگی در قبرس شمالی به قرار زیر است:

  • میانگین اجاره آپارتمان یا خوابگاه بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ پوند است. )البته شارژ آپارتمان جدا محاسبه می‌شود)
  • میانگین هزینه خورد و خوراک برای هر نفر چیزی حدود ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ لیر است. (بسته به سبک زندگی هر فرد این عدد می تواند بیشتر یا کمتر هم باشد.)
  • میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه با احتساب بورسیه ۵۰ تا ۷۵ درصد و رشته های مختلف حدود ۲۰۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو در سال است.
  • هزینه بهداشتی و پزشکی برای دانشجو و همراهان او بعد اخذ اقامت، در بیمارستانهای دولتی رایگان است.
  • هزینه حمل و نقل عمومی (اتوبوس) در لفکشا تقریباً رایگان است. اما در شهرهای دیگر مستلزم پرداخت هزینه است.
  • میانگین هزینه انرژی (برق، آب، کپسول گاز) حدوداً ماهی ۸۰۰ لیر به بالاست. (بسته به نوع مصرف هر شخص و فصول مختلف ممکن است بالاتر یا پایین‌تر هم باشد)

این محاسبات حدودی است و بسته به سبک زندگی هر فرد می تواند تغییر کند. اما به طور نرمال هزینه های زندگی در قبرس شمالی این مقادیر است.

کلیه خدمات مشاوره‌ای ما کاملاً رایگان است لطفاً به افراد سودجو هزینه‌ای پرداخت نکنید.

 

کافیست در وبسایت نوید آرامش از طریق شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید.

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.