معرفی دانشگاه بین المللی قبرس شمالی

کوچ مهاجرت هستم. تخصص 7 ساله کوچینگ و تجربه مهاجرتم را بهم گره زدم برای کمک به هموطنانم.

معرفی دانشگاه بین المللی قبرس شمالی

۶ بازديد

تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی می‌تواند سکوی پرتابی برای ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا و اروپا باشد. مدارک این دانشگاه‌ها در کشورهای آمریکایی و اروپایی نظیر آلمان، انگلیس، ایتالیا و کشورهایی از این دست قابل قبول است.

تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی

اکثر دانشگاه های قبرس شمالی معتبر است. اما تعدادی از آنها با برخی دانشگاه های اروپایی تبادل دانشجو دارند. یعنی می‌توان پس از گذراندن چند ترم برای ادامه تحصیل به دانشگاه مورد نظر رفت. تعدادی از دانشگاه های برتر قبرس شمالی به قرار زیر است:

  • دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)
  • دانشگاه بین‌المللی قبرس (CIU)
  • دانشگاه خاور نزدیک (NEU)
  • دانشگاه آمریکایی گیرنه (GAU)
  • دانشگاه آداکنت (Ada Kent)
  • و ...

دانشگاه آداکنت و دانشگاه مدیترانه شرقی در قبرس شمالی در شهر فاماگوستا (ماگوسا) است.

دانشگاه بین‌المللی قبرس و دانشگاه خاور نزدیک در قبرس شمالی در شهر نیکوزیا (لفکشا) است.

دانشگاه آمریکایی گیرنه هم در شهر گیرنه است.

این مقاله به طور اختصاصی به معرفی دانشگاه بین‌المللی قبرس شمالی (CIU) می‌پردازد. در میان دانشگاه های قبرس شمالی، دانشگاه بین المللی قبرس CIU یکی از برترین دانشگاه های خصوصی این کشور است. این مرکز در سال ۱۹۹۷ در 5 کیلومتری نیکوزیا (لفکوشا)، پایتخت قبرس شمالی تأسیس شده است.

رنکینگ دانشگاه CIU قبرس

رنکینگ دانشگاه ها در سراسر دنیا کاملا نسبی است. بدین معنا که سایت‌های مرتبط، بسته به معیارهایی که دارند دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند. در مورد رنکینگ دانشگاه CIU سایتهای مختلف بر اساس معیارهای خود رتبه‌ای بین 2200 الی 2600 به این دانشگاه داده‌اند. در قبرس شمالی CIU دانشگاه بعد از دانشگاه مدیترانه شرقی است.

رتبه CIU دانشگاه بین المللی قبرس شمالی در میان دانشگاه های قبرس شمالی بسیار عالی بوده و دومین دانشگاه قبرس است. بهترین دانشگاه قبرس در رشته داروسازی همین دانشگاه بین المللی قبرس شمالی است.

رشته های تحصیلی در دانشگاه قبرس شمالی

دانشگاه CIU هم مانند بقیه دانشگاه های قبرس شمالی، برنامه‌های تحصیلی را در سطوح مختلف ازجمله برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه و بیش از 80 رشته تحصیلی مختلف را پوشش می‌دهد. در حال حاضر حدود 22000 دانشجوی محلی و بین‌المللی در آن تحصیل می‌کنند. این دانشگاه دارای دانشکده‌های مختلفی است که شامل:

  • دانشکده پزشکی (Faculty of Medicine)
  • دانشکده داروسازی (Faculty of Pharmacy)
  • دانشکده دندانپزشکی (Faculty of Dentistry)
  • دانشکده علوم پزشکی (Faculty of Health Sciences)
  • دانشکده علوم و فنون کشاورزی (Faculty of Agricultural Sciences and Technology)
  • دانشکده هنرهای زیبا، طراحی و معماری (Faculty of Fine Arts, Design and Architecture)
  • دانشکده علوم و هنر (Faculty of Arts and Sciences)
  • دانشکده ارتباطات (Faculty of Communications)
  • دانشکده تعلیم و تربیت (Faculty of Education)
  • دانشکده اقتصاد (Faculty of Economics)
  • مهندسی (Faculty of Engineering)
  • دانشکده حقوق (Faculty of Law)

 

شرایط تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی

بالاترین بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی متعلق به این دانشگاه است. هزینه‌های تحصیلی مناسب و شرایط زندگی عالی در این جزیره آرام، تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی را به مقصدی مناسب برای دانشجویان از سرتاسر جهان تبدیل کرده است. این دانشگاه در حال حاضر با بیش از ۱۵۰ دانشگاه در سراسر جهان همکاری می‌کند.

این دانشگاه با دارا بودن همکاری‌های بین المللی و برنامه‌های تبادل دانشجویی با دانشگاه‌های معتبر در سراسر جهان، این امکان را به دانشجویان خود می‌دهد تا در دانشگاه‌هایی در خارج از قبرس شمالی تحصیل و تجربه بین‌المللی بیشتری کسب و همزمان از هر دو کشور مدرک دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی قبرس شمالی در این دانشگاه از 50 تا 100 درصد است.

در دانشگاه بین المللی قبرس شمالی حتی اگر مدرک زبان نداشته باشید قادر به گرفتن پذیرش هستید. البته بعد از ثبت نام حضوری بایستی در امتحان زبان دانشگاه حدنصاب نمره را کسب کنید.

امکانات خوابگاه‌های دانشجویی داخل دانشگاه

 

خوابگاه های قبرس شمالی درجه بندی شده اند. هزینه خوابگاه در قبرس شمالی بستگی به امکانات و سال ساخت خوابگاه متفاوت است. در دانشگاه قبرس شمالی دو نوع خوابگاه وجود دارد. استودیو و آپارتمان. خوابگاه ها در داخل محوطه دانشگاه است. موقعیت مکانی خوابگاه ها باعث شده رفت و آمد برای دانشجویان بسیار راحت باشد.

 

هزینه دانشگاه در قبرس شمالی

به طور کلی در مقایسه با بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی هزینه‌ تحصیل در قبرس شمالی خیلی مقرون به صرفه است. به طور مثال هزینه تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی با توجه به بین‌المللی بودن آن نسبت به دانشگاه‌های داخلی دیگر نه تنها بیشتر نیست بلکه بورسیه تحصیلی هم ارائه می‌دهد. در قبرس CIU دانشگاه برای اکثر رشته‌ها، با توجه به معدل دانشجویان، بورسیه‌هایی به میزان 50 تا 75 درصد تعلق می‌گیرد. در صورتی که دانشجو در دو ترم متوالی معدل 3.5 به بالا داشته باشد، می‌تواند از بورسیه 100٪ نیز بهره‌مند گردد.

توجه کنید که در دانشگاه های قبرس شمالی برای دانشجویان بین المللی به عنوان انگیزه ای برای موفقیت، بدون استثناء و بدون شرط معدل، بورسیه 50٪ را اعطا می‌کند. اما این بورسیه قبرس شمالی بر اساس شایستگی علمی قابلیت افزایش تا 100٪ را نیز دارد.

برای اطلاع از میزان بورسیه و لیست قیمتهای دانشگاه (CIU)، به وبسایت نوید آرامش مراجعه کنید.

 

راستی می‌دانستید که با تحصیل در دانشگاه‌ های قبرس شمالی می‌توانید یک همراه با خود داشته باشید و برای او هم اقامت بگیرید.

پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی

زمانی که قصد دارید از دانشگاه بین المللی قبرس شمالی پذیرش بگیرید لازم است مدارکی را آماده و ترجمه کنید. برای ترجمه مدارک حتماً به دارالترجمه های رسمی مراجعه کنید. مدارکتان بایستی مهر دادگستری و وزارت امور خارجه را داشته باشد در غیر این صورت مورد تایید دانشگاه نخواهد بود.

برای گرفتن پذیرش از کلیه دانشگاه های قبرس شمالی می‌توانید از 2 راه اقدام کنید:

1. به صورت آنلاین از طریق سایت دانشگاه

2. از طریق کارگزار دانشگاه

پیشنهاد ما به شما راه دوم است چون هزینه‌ای ندارد و کاملاً رایگان است. تیم ما کارهای پذیرش‌تان را به صورت رایگان از صفر تا صد انجام می‌دهند. اما اگر از راه اول اقدام کنید و در کارهای اداری اشکالی پیش بیاید، امکان دارد پیگیری‌ها خیلی طول بکشد و باعث دردسر شود.

دانشگاه های قبرس شمالی مورد تایید وزارت بهداشت

بسیاری از دانشجویان پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی با این واقعیت روبرو هستند که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه های ایران مدارکشان در خیلی از کشورها قابل قبول نیست. به همین جهت، انتخاب کرده‌اند که به دانشگاه‌های قبرس شمالی ملحق شوند. این دانشگاه‌ها نه تنها بورسیه‌های عالی ارائه می‌دهند، بلکه با امکانات تبادل دانشجویی و فرصت‌های ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز همراه شده‌اند.

برای اطلاع از لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران، جزییات بورسیه هر رشته، محاسبه آنلاین قیمت خوابگاه و باقی موارد حتما مقاله «معرفی دانشگاه بین المللی قبرس شمالی» را مطالعه کنید.

کلام آخر

درنهایت، دانشگاه (CIU) یک دانشگاه پویا، بین‌المللی و باکیفیت است که به دانشجویان فرصت‌های بسیاری در حوزه‌های تحصیلی، فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌دهد. این دانشگاه با تلاش برای ارائه برنامه‌های تحصیلی بین‌المللی، بازار کار جهانی را در نظر گرفته و فرصت‌های شغلی بیشتری برای دانشجویانش فراهم می‌کند

کلیه خدمات پذیرش تحصیلی ما کاملاً رایگان است. کاقیست در وبسایت نوید آرامش فرم مربوطه را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.