آشنایی با قبرس شمالی

کوچ مهاجرت هستم. تخصص 7 ساله کوچینگ و تجربه مهاجرتم را بهم گره زدم برای کمک به هموطنانم.

آشنایی با قبرس شمالی

۸ بازديد

در مقاله آشنایی با قبرس شمالی، قیمت خانه در قبرس به پول ایران، معرفی۳تا از بهترین شهرهای قبرس شمالی و اینکه کدامیک برای زندگی بهتراست، و موارد دیگری از این دست را مطالعه می‌کنید.

آشنایی با کشور قبرس

قبرس در شرقی‌ترین نقطهٔ دریای مدیترانه و سومین جزیره بزرگ این دریاست. این جزیره به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  • قبرس شمالی
  • قبرس جنوبی
هر دو بخش به لحاظ سیاسی مستقل از یکدیگر هستند. آنچه اغلب افراد را به سمت قبرس شمالی جلب می‌کند، مناظر طبیعی زیبا، تاریخ و فرهنگ بی‌نظیر و شرایط اقتصادی مناسب آن است. این کشور دارای جمعیت متنوع و دوستانه‌ای است که زندگی در آن را برای مهاجرت و اقامت جذاب می‌کند.

قبرس شمالی کجاست؟

برای آشنایی با قبرس شمالی خوب است بدانید که این جزیره در جنوب ترکیه است. بخشی از کشور قبرس که در شمال جزیره قرار دارد قبرس شمالی نام دارد. این منطقه از جمهوری قبرس جدا شده و در سال ۱۹۷۴ پس از نزاع میان قبرسی‌های یونانی و ترک، جمهوری ترکیه، قبرس شمالی را به عنوان کشور مستقل شناخت.
قبرس شمالی

این منطقه به عنوان جمهوری قبرس شمالی ترکیه نیز شناخته می‌شود. پایتخت کشور قبرس نیکوزیاست. این شهر به دو قسمت تقسیم شده، نیمی از آن پایتختِ قبرس جنوبی است که با نام نیکوزیا شناخته می‌شود. نیمه دیگر پایتخت قبرس شمالی است که در میان مردم ترک‌ زبان با نام لفکشا معروف است. با این توضیحات متوجه شدیم که کشور قبرس کجاست.

برای آشنایی با قبرس شمالی جالب است بدانید مرز میان دو کشور قبرس شمالی و جنوبی این امکان را می‌دهد که مردم بتوانند بین دو کشور در تردد باشند. اگر کسی تبعه قبرسی یا یک شهروند اروپایی باشد به صورت عادی حق تردد بین دو کشور را دارد. در غیر اینصورت تنها از مرز هوایی و با داشتن ویزای قبرس جنوبی می‌توان وارد این کشور شد و از مرز زمینیِ قبرس شمالی امکان‌پذیر نیست.

اگر فردی در قبرس جنوبی است یک ماشین اجاره کند، اجازه دارد وارد قبرس شمالی شود ولی برعکس این موضوع امکان‌پذیر نیست. یعنی اگر فردی که ویزای توریستی برای قبرس شمالی دارد و اتومبیلی کرایه کند، اجازه ندارد با آن وارد بخش جنوبی قبرس شود. مگر اینکه یا شهروند قبرس یا تبعه یک کشور اروپایی باشد.

قبرس شمالی و جنوبی روی نقشه

قبرس شمالی و جنوبی

همانطور که اشاره شد، قبرس دو بخش اصلی دارد: شمالی و جنوبی. در نقشه قبرس بخش شمالی و جنوبی با یک نوار از هم جدا شده‌اند.

قبرس شمالی به لحاظ سیاسی تنها توسط ترکیه به عنوان کشور مستقل شناخته شده است، در حالی که جنوبی به عنوان جمهوری قبرس در نظر گرفته می‌شود که توسط جامعه بین‌المللی به عنوان دولت مستقل تأیید شده است.

از آنجایی که قبرس شمالی تحت حمایت کشور ترکیه است، نقشه‌ قبرس شمالی و جنوبی ممکن است در کشورها متفاوت باشد. پرچم قبرس شمالی روی نقشه با علامت ماه و ستاره است. در نقشه قبرس جنوبی نشان پرچم شکل جزیره و خوشه های گندم است.

بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی

پس از آشنایی با قبرس شمالی برای انتخاب بهترین شهر برای زندگی بایستی به نیازها و سلایق خود رجوع کنید. از جمله شهرهای جذاب این کشور می‌توان به نیکوزیا (لفکشا)، فاماگوستا (ماگوسا)، گیرنه، لِفکه،گوزَلیورت و … اشاره کرد. در ادامه مطالبی راجع به بهترین شهرهای قبرس شمالی می‌خوانید که این سالها مقصد بسیاری از ایرانیان برای سرمایه‌گذاری در ملک یا تحصیل بوده است.
 

آیا می‌دانستید مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی سکوی پرتاپ به دانشگاههای آمریکا و اروپاست؟


 نیکوزیا

لفکشا

نیکوزیا تنها شهری در جهان که دو تکه شده و پایتخت ۲ کشور محسوب می‌شود. نیمه شمالی کشور قبرس شمالی و ترک نشین است. نیمه جنوبی کشور، قبرس جنوبی و یونانی نشین است.
نام این شهر بین ترک‌زبانان قبرس شمالی (لفکشا) و بین یونانی نشینان قبرس جنوبی (نیکوزیا) است. این شهر وسط جزیره واقع شده دریا ندارد. اما به شهرهای ساحلی نزدیک است و با وسیله نقلیه حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه فاصله است.

اکثر مراکز دولتی و اداری در لفکشاست. حتی از دیگر شهرها برای انجام کارهای اداری به این شهر می‌آیند. سبک زندگی کارمندی در این شهر نسبت به شهرهای ساحلی بیشتر به چشم می‌خورد.

آب و هوای معتدل و خنک در تابستان، تاریخچه‌ی غنی و معماری تاریخی، بازارها و مراکز خرید متنوع، فرهنگ غنی و هنر، دانشگاه‌های برتر و مدارس با کیفیت، فعالیت‌های تفریحی و فرصت‌های شغلی، امکانات شهری و خدمات بهداشتی مناسب، همگی به‌عنوان مزایای اصلی این شهر برای زندگی ذکر می‌شوند.

گیرنه

شهر گیرنه

در چند سال اخیر، ساخت و ساز و ویلاسازی در این شهر ساحلی زیاد شده و سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. بنابراین مشاغل مربوط به ساختمان و توریست فراوان است.
هزینه های زندگی در این شهر نسبت به بقیه شهرها خیلی بالاتر است. این شهر در قبرس شمالی با آب و هوای معتدل و دلنشین، سواحل زیبا و تفریحات ساحلی، فرصت‌های شغلی در صنایع مختلف، فرهنگ و هنر غنی، مراکز خرید و امکانات شهری مدرن، مدارس برتر و دانشگاه‌های معتبر، تاریخچه معتبر و میراث فرهنگی، همه به عنوان مزایای اصلی این شهر برای زندگی است.

فاماگوستا

فاماگوستا

این شهر بین ترک‌زبانان قبرس شمالی با نام ماگوسا شناخته شده و مانند شهر گیرنه ساحلی است. در ماگوسا هم ساخت و ساز رونق زیادی دارد.

البته چون قیمت ملک در این شهر نسبت به گیرنه پایین‌تر است تقاضا برای خرید بالاتر است. آب و هوای معتدل و جذاب، سواحل زیبا و تفریحات ساحلی، فرصت‌های شغلی در صنایع مختلف، فرهنگ و هنر غنی، مراکز خرید و امکانات شهری مدرن، مدارس برتر و دانشگاه‌های با کیفیت، تاریخچه معتبر و میراث فرهنگی، از جمله مزایای اصلی این شهر برای زندگی است. این شهر با امکانات خوب و فرصت‌های گسترده، یک مقصد محبوب برای اقامت و تفریح محسوب می‌شود.

چنانچه قصد سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را دارید حتماً با کارشناسان ما در تماس باشید. کافیه در وبسایت نوید آرامش فرم مربوطه را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

قیمت خانه در قبرس به پول ایران

قیمت خانه در قبرس به پول ایران

برای خیلی از ایرانی‌ها آشنایی با قبرس شمالی از طریق تبلیغات گسترده ملک بوده است. یکی از دلایل سرمایه‌گذاری ایرانیان در این کشور قیمت‌های مناسب نسبت به ایران است. در چند سال اخیر که سرمایه‌گذاران خارجی جذب این کشور شده‌اند قیمت مسکن رشد بسیار زیادی داشته است. در حال حاضر قیمت یک واحد آپارتمان ۲ خوابه حدود ۹۰ متری به پول ایران بالای ۷ میلیارد است. البته این قیمت برای واحدهایی است که پیش فروش می شوند و با پرداخت ۳۰ درصد ارزش ملک شما می توانید اقامت دریافت کرده و مابقی را طی ۷۰ تا ۸۰ ماه بدون بهره پرداخت کنید.

اما یکسری خانه با نام Resale است که شما کل پول را در همان ابتدا با قیمت خیلی کمتر پرداخت می‌کنید. این خانه‌ها در واقع برای سرمایه‌گذاری خوب نیست چون سودی نمی‌کنید. اگر قصد دارید مهاجرت کنید و به جای اجاره ملک در منزل خودتان ساکن شوید این مدل آپارتمانها خوب است.

اطلاعات بیشتر در مورد کار و هزینه های زندگی در قبرس شمالی در مقاله «آشنایی با قبرس شمالی» آمده است.

قیمت خانه و ملک در قبرس شمالی متغیر بوده و بستگی به منطقه، امکانات و مشخصات ملک دارد. خرید و فروش ملک و خودرو در قبرس شمالی با پوند انگلیس است. با توجه به تغییرات نرخ ارز همواره تغییراتی در قیمت‌ها رخ می‌دهد. اگر از ایران به قصد خرید ملک به قبرس شمالی سفر می‌کنید، لطفاً از مشاورین معتبر کمک بگیرید.

همکاران متخصص ما در این زمینه آماده پاسخگویی به شما هستند.

کلام آخر

قبرس شمالی به عنوان یک کشور زیبا و متنوع با امکانات مختلف، جذابیت‌های خاصی برای مهاجران و گردشگران دارد. با آشنایی با کشور قبرس شمالی، افراد می‌توانند بهترین تصمیم را در مورد مهاجرت، اقامت، تحصیل و کار در این منطقه بگیرند. همچنین، لازم است که معایب و چالش‌های موجود را نیز در نظر گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق و اطلاعات کامل، به سمت زندگی جدید در این کشور پیش روییم.

 

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.